dijous, 25 d’octubre del 2007

Tipologies de Clúster.

CLÚSTERS

La classificació del turisme “d’herència” és significativa, realment sabem que hi ha moltes motivacions darrera d’una persona, però, em costa imaginar, potser per la poca experiència que tinc, que algú consideri “turisme” el fet de visitar un lloc del qual sent una implicació històrica.

Segons l’article del turisme de natura, aquesta tipologia és la que més està augmentant, doncs bé, pot tenir-hi alguna relació el tema del canvi climàtic i el turisme sostenible?, està clar que a qui li agradi la natura haurà de lluitar per la seva conservació, si a més en vol gaudir, necessitem un compromís global per preservar-la i conservar-la.

Una vegada llegits els resums penjats de la resta d’estudiants 2.0, he arribat a la conclusió que els trets més significatius dels articles treballats són els següents:

- Turisme cultural. Es poden classificar els consumidors d’aquest tipus de turisme en diferents graus;

· Gran motivació per la cultura.

· Part de la motivació és la cultura però viatgen per visitar amics o familiars.

· Existeix una motivació més important que la cultural, la cultura és un valor afegit.

· Turistes culturals per casualitat.

· Turistes que no viatgen mai per motius culturals.

- Turisme natural. Destacar que és la tipologia de turisme que més està augmentant. Les motivacions principals serien;

· La natura pròpiament dita.

· Activitats físiques de risc.

· Activitats educatives.

· Trencar amb la rutina diària.

· Socialitzar-se.

El 22% dels enquestats relaciona l’activitat turística amb la natura. És important entendre que el fet de visitar una zona natural no implica l’interès de la mateixa exclusivament, és a dir, s’han d’incorporar elements culturals per poder satisfer al visitant.

- Turisme “d’herència”. Majoritàriament la visita a llocs i monuments històrics té un valor educatiu molt elevat. Les tipologies de turista que pràctica aquest tipus de turisme es divideix en;

· Sentimental. Obligació moral o espiritual, els afecta de manera psicològica.

· Hereu. Es sent descendent del lloc.

· Alumne. Volen aprendre del lloc visitat.

- Clústers obtinguts després de l’estudi a Chalkidiki (Grècia);

· Herència cultural. Motivats per la natura i cultura.

· Ravers. Plaer sexual i diversió.

· Shirly Valentine. Recerca de l’amor i l’experiència romàntica.

· Heliolatrous. Sol i platja.

· Lord Byron. Turistes molt rutinaris.

- Estudi dels treballadors sector serveis de Belize. El turisme els ha modificat i els ha canviat la manera d’actuar i el caràcter. L’estudi demostra 3 grans tipus de clústers segons com utilitzen les instal·lacions turístiques;

· Developer tourist. Compra terreny i construeix per l’ús turístic.

· Condo-tourist. Compra o lloga per retirar-se (jubilats).

· Itinerant tourist. Visita Belize durant uns dies i s’en va.

- Segons l’estudi realitzat a Turquia poden trobar clústers segons la recerca d’informació a l’hora de viatjar;

· Planificadors.

· Exploradors.